Video pratimai nuo nugaros skausmo

Kineziterapijos klinikos „Sveikatos gama” kineziterapeutas Andrius Fedosejevas pateikia, kokie pratimai nuo nugaros skausmo yra veiksmingi ir naudingi.

Juosmeninės stuburo dalies skausmas yra vienas iš labiausiai paplitusių judėjimo sistemos sutrikimų. Nustatyta, jog nugaros skausmą vienu ar kitu gyvenimo periodu patiria du trečdaliai žmonių. 40% žmonių skausmą patiria kasmet, apie 20% – jį jaučia nuolat.

Nugaros skausmo dažnumas gali būti prilyginamas dantų skausmui, peršalimui ar galvos skausmui. Juk peršalę žinome, kad reikia šilčiau rengtis, vartoti daugiau skysčių ir t.t. Todėl reikia žinoti, kaip gydyti nugaros skausmą ir kokių priemonių imtis, norint jo išvengti.

Video pratimai nuo nugaros skausmo

Viena geriausių nugaros skausmo prevencijos priemonių yra reguliarus fizinis aktyvumas. Treniruojant organizmo raumenų jėgą, ištvermę, pusiausvyrą mažėja traumų ir stuburo pažeidimo tikimybė. O jaučiant lėtinius skausmus, reguliari mankšta tampa puikiu gydymo metodu.

Pateikiame pratimus nuo nugaros skausmo, stabilizuojančius stuburo juosmeninę dalį, bei lavinančius kūno šerdies raumenis. Pratimai neturi sukelti skausmo.

„Negyvas vabalas“.
Gulint ant nugaros, rankos po juosmeniu. Neriečiant juosmens pakaitomis tiesti kojas. 4x30s.

Dubens kėlimas aukštyn.
Gulint ant nugaros, rankos prie juosmens, kojos sulenktos. Pakelti dubenį aukštyn ir pakelti po 1 koją. 3×10

Dubens kėlimas gulint ant šono.
Atsiremti ant dilbio. Apatinė koja sulenkta, o viršutinė – tiesi. Kelti dubenį aukštyn. 2×10

„Kregždutė“.
Ant keturių. Tiesti vieną ranką ir priešingą koją išlaikant pusiausvyrą. 2×20

Patarimai, ką daryti, pajutus nugaros skausmą

Išlikite aktyvūs – negulėkite lovoje.
Tai padaryti atrodytų yra sudėtinga, tačiau judėjimas padeda mobilizuoti nugarą ir atpalaiduoti skausmingus raumenų spazmus nugaroje. Tinkamai atliekami lengvi pratimai ženkliai mažina simptomus.

Naudokite šilumą.
Įrodyta, jog per pirmas 48val. nuo skausmo pradžios, šilumos aplikacijos mažina simptomus ir nugaros skausmą. Naudokite elektrinį šildytuvą ar papraščiausią šilto vandens butelį.

Atraskite patogias padėtis.
Nors ankstyvame ūmaus nugaros skausmo periode reikia išlikti kiek galima labiau aktyviems, tačiau būtina žinoti apie tinkamas poilsio ir miego padėtis, kurios užtikrina maksimalų komfortą. Gulint ant nugaros pasidėkite pagalvėlę po keliais. Gulint ant šono – pagalvėlę pasikiškite tarp kelių. Sėdėdami įsitikinkite, jog jūsų juosmuo turi atramą ir yra truputėlį išriestas. Kaip atramą, galima naudoti volelį ar susuktą rankšluostį. Šios paprastos priemonės atpalaiduos įsitempusius raumenis ir sumažins skaumą.

Išlikite pozityvūs.
Skausmas neigiamai veikia ne tik fizinę, bet ir psichologinę savijautą. Depresija ir nerimas verčia mūsų skausmo slenkstį nusileisti žemyn ir įtakoja dar didesnį skausmą. Pozityvus mąstymas ir tikėjimas savimi turi labai didelę reikšmę nugaros skausmo gydyme.

Neskubėkite atlikti radiologinių tyrimų.
Įrodyta, jog per anksti atliktas tyrimas blogina gydymo rezultatus ir didina išlaidas gydant nugaros skausmą. Kodėl? Dažnai tyrimo rezultatai neatitinka nusiskundimų ir su jais nėra susiję.

Žmogus diagnozėje pamatęs įrašą osteochondrozė ar osteofitai (liaudiškai ataugos) nusivilia, nors šie pakitimai dažniausiai yra besimptomiai, nesusiję su nusiskundimais ir savaime vyksta stubure su amžiumi. Netgi diagnozė: tarpslankstelinio disko išvarža ne visuomet yra skausminga. Jas turi apie 40proc. visų besimptomių žmonių.

Rentgenograma, kompiuterinė tomografija ar magnetinis rezonansas rekomenduojami ūmiam skausmui nemažėjant daugiau kaip mėnesį. Išskyrus skausmo pradžią po traumos.

Kreipkitės į kineziterapeutą.
Nustatyta, jog kineziterapija yra veiksmingiausia priemonė nugaros skausmo gydyme. Ankstyvas vizitas pas kineziterapeutą ne tik padeda greičiau pasveikti, tačiau ir ženkliai sumažina gydymo išlaidas. Kvalifikuotas kineziterapeutas atliks objektyvų problemos ištyrimą, įvertinęs pagrindines problemines nugaros struktūras nustatys skausmo priežastį bei parinks tinkamą gydymą.

Straipsnis buvo publikuotas tinklapyje „Kas vyksta Kaune“ Birželio 6 dieną.