Funkcinių judesių vertinimas apibrėžia 7 esminius judėjimo modelius, kurie padeda atrasti kūno silpnąsias ir stipriąsias vietas, kad galėtumėte jas ištaisyti, kol tai nesukėlė rimtesnių problemų. Pagrindinis funkcinių judesių vertinimo (FMS) tikslas – ieškoti prastų judėjimo modelių, kad galėtumėte priversti kūną judėti stabiliau ir veiksmingiau. Būdami kūdikiais, į pasaulį įžengiame lankstūs ir simetriški. Bėgant laikui atsiranda raumenų disbalansas ir asimetrija, kuri daro mus mažiau aktyvesniais ir labiau linkusiais patirti traumą. Funkcinių judesių vertinimas (FMS) yra sukurtas pašalinti šiuos trikdžius. Jei kuris iš 7 judėjimų yra mechaniškai nestabilus, tai rodo, jog kažkur turite asimetrijų ar apribojimų. Šio įvertinimo negalite atlikti namie. Jums reikia profesionalo, kuris galėtų atlikti FMS testą. Kas išskiria FMS testą iš kitų, tarkime laikysenos ar lankstumo, tai dėmesys dinamiškam judėjimui. Judėjimas atskleidžia kaip dirba kūnas. Tai mums leidžia suprasti kaip smegenys kontroliuoja kūną ir kaip sąveikauja sąnariai ir raumenys.

Funkcinių judesių vertinimas

Šis testas apibūdina 7 skirtingas judėjimo sistemas, skalėje nuo 0 iki 3.

0 – judėjimas skausmingas, todėl reikia apsilankyti pas gydytoją.

1 – negalėjimas ar negalėjimas užbaigti viso judėjimo sistemos testo.

2 – gebėjimas atlikti testą, tačiau ne iki galo.

3 – testas atliktas be jokių problemų.

1. Gilūs įtūpstai. Tikrina klubus, pečius, kelius, stuburą ir kulkšnis.

Jūsų paprašys laikyti lazdą tiesiai virš galvos, kad plaštakos ir rankos būtų vienoje pozicijoje ir kuo žemiau įtūpti.

Funkcinių judėjimo sistemų testas (FMS) gilus itupstai

Į ką dėmesį atkreips specialistas: idealiai, viršutinė liemens dalis turi būti lygiagrečiai su blauzdomis, šlaunys žemiau horinzonto, o lazda turi eiti lygiai su kojomis. Jei judėjimas blogas, kulnas gali pakilti nuo žemės, lazda gali pasislinkti į priekį, įtūpstas gali būti per didelis, gali būti pasisukimų, pasvirimų ar kitų asimetrijų.

2. Žingsnis per kliūtį. Tikrina klubus, kelius ir kulkšnis.

Jūsų paprašys žengti per kliūtį, kuri šiek tiek aukščiau nei jūsų kelis. Kol laikysite lazdą už pečių, žengsite per kliūtį viena koja. Peržengę per kliūtį, kulnu palieskite apačią. Grįžkite į pradžią.

Į ką dėmesį atkreips specialistas: gebėjimas balansuoti, gebėjimas perkelti klubą, kaip neutraliai išlieka viršutinė kūno dalis.

zingsnis per kliuti FMS

3. Įtūpstas su linija. Tikrina kulkšnies ir kelio stabilumą, atskleidžia silpnąsias raumenų vietas.

Kai tik būsite tinkamoje pozicijoje, jums reikės daryti įtūpstą laikant lazdą už nugaros, viena ranka prie kaklo, kita prie apatinės kūno dalies. Pėdos turi būti vienoje linijoje, kol už nugaros esantis kelis pasieks grindis. Tuomet sugrįžkite į pirminę poziciją.

Į ką dėmesį atkreips specialistas: galinis kelis privalo liestis už priekinės pėdos, o lazda turi išlikti vertikalioje pozicijoje. Be to, per visą veiksmą turi būti išlaikomas kontaktas su galva, nugara ir užpakaliu. Neteisingas judėjimas – kai atitraukiama pėda, liemuo linksta į priekį ar atgal, negalėjimas balansuoti.

itupstas su linija FMS

4. Pečių mobiliškumas. Tikrina pečių judesių amplitudę, išorinius ir vidinius pasisukimus, laikyseną.

Jūsų paprašys suspausti delnus į kumštį ir tuo pačiu metu abi rankas sudėti už nugaros – viena ranka virš pečių, kita iš apačios ir turi pasiekti nugarą. Kuo rankos arčiau viena kitos, tuo geriau. Kartokite iš kitos pusės.

Į ką dėmesį atkreips specialistas: pečių apvalumas, kaip arti viena kitos yra jūsų rankos, simetrija tarp pusių.

Peciu mobiliskumas FMS

5. Aktyvus tiesios kojos kėlimas: tikrina pakinklinę sausgyslę ir blauzdų lankstumą, klubų mobilumą ir dubens stabilumą.

Gulėdami ant nugaros, rankos šonuose, jūsų paprašys kaip įmanoma aukščiau iškelti vieną koją nekeliant kelio, o kitą koją palikus ant grindų.

Į ką dėmesį atkreips specialistas: jūsų pakeltos kojos kampą, ar jis sulenktas, kulkšnies centravimą atsižvelgiant į šlaunies vidurį.

aktyvus tiesios kojos kelimas FMS

6. Liemens stabilumas darant atsispaudimus: tikrina liemens stabilumą ir stiprumą.

Jūsų paprašys padaryti atsispaudimą, kad rankos būtų lygiagrečiai su kakta vyrams, o moterims – su smakru.

Į ką dėmesį atkreips specialistas: judėjimas turėtų būti atliekamas vienu metu, pilnas viso kūno judėjimas; stebės stuburo hiperekstenziją ir klubų įlinkius.

Liemens stabilumas darant atsispaudimus FMS

7. Sukimosi stabilumas: tikrina liemens stabilumą ir asimetriją.

Turėsite visomis keturiomis atsidurti ant žemės. Iškelkite dešinę ranką ir koją, kol bus lygiagrečiai su grindimis, tada su dešine alkūne palieskite dešinįjį kelią. Iš naujo ištieskite dešinę ranką ir koją ir grįžkite į startinę poziciją. Viską pakartokite su kairiąja puse.

Į ką dėmesį atkreips specialistas: alkūnių ir kelių lygiagretiškumas, liemens sukimasis, skirtumai tarp dešinės ir kairės pusių.

Sukimosi stabilumas FMS

FMS (Funkcinių judesių vertinimas) ne vienam žmogui padėjo išvengti traumų dar prieš joms įvykstant, dėl to, kad buvo nustatyti rizikos veiksniai. Niekas nejuda tobulai, todėl pasitikrinti verta. Tokiu būdu pasitikrinsite iš ištaisysite savo judėjimo problemas.

Funkcinių judėjimo sistemų testas FMS