peties skausmas

Peties skausmas: priežastys, gydymas ir pratimai skausmo mažinimui

Peties skausmas yra neretas reiškinys, kadangi petys yra mobiliausia žmogaus kūno jungtis. Pagrindinis rutulinis sąnarys atlieka daug įvairių judesių. Peties sąnarys yra apsuptas ląstelinės medžiagos, vadinamos kapsule, kuri ir jungia visą sąnarį. Sukamieji raumenys ir sausgyslės padeda sąnariui judėti.

Peties skausmas: kas jį sukelia?

Yra daug priežasčių, dėl ko gali suskausti petį, dauguma atveju skausmas yra trumpalaikis. Peties skausmas gali būti ir reumatoidinio artrito ar osteoartrito ligų simptomas. Peties skausmo šaltinis – ne visada yra peties sąnarys, kartais bėda gali būti kakle, ar viršutinėje rankos dalyje. Tikslią peties skausmo priežastį gali nustatyti kineziterapeutai atlikę specialius testus.

Kaip peties skausmas gali būti numalšintas?

Jei skausmas kyla dėl konkrečios priežasties, reiktų gydyti priežastį (pvz. artritas). Taip pat  mankštos gali sumažinti ar visai numalšinti skausmą, tačiau jei skausmas nedingsta per 2 savaites, reiktų pasirodyti pas kineziterapeutą.

Kineziterapija peties skausmo gydyme

Jei peties skausmas trukdo jums užsiimti kasdiene veikla, apsilankykite pas kineziterapeutą. Kineziterapija jums padės suvaldyti skausmą, jus sustiprins ir pagerins jūsų lankstumą. Kineziterapeutas paskirs jums reikiamą gydymą, padės jums suprasti, kas negerai ir sugrąžins jus į normalų gyvenimą.

Poilsis ir mankštos, kai skauda petį

Mankštinkitės ir ilsėkitės saikingai, kad paties sąnarys nesustabarėtų. Pradėkite palengva ir mankštų krūvį didinkite kiekvieną dieną. Venkite pratimų, kurie sukelia skausmą. Nepamirškite, kad net jei ir negalite atlikti visų pratimų, judėti ir mankštintis vis tiek reikia.

Laikysena jei skauda petį

Nesėdėkite susikūprinę ar palinkę į vieną pusę. Netaisyklinga laikysena skausmą gali paaštrinti, ypač jei skausmas ateina iš kaklo. Kai sėdite, pasikiškite pagalvėlę nugaros apačioje, o rankas laikykite ant pagalvėlės ant kelių.

Pateikiame jums keletą lengvų pratimų, padėsiančių sumažinti peties skausmą

Švytuoklė – viena ranka pasiremkite į kėdės atlošą, o kitai leiskite kaboti ir bandykite ją lengvai siūbuojant sukti ratu. Kartokite po 5 kartus vienai rankai, 2-3 kartus per dieną.

peties skausmas pratimas

Peties tempimas – atsistokite tiesiai ir pakelkite pečius, palaikykite 5 sekundes, atloškite pečius atgal ir sulaikykite 5 sek., nuleiskite pečius ir palaikykite 5 sek. Atsipalaiduokite. Pakartokite pratimą 10 kartų.

peties skausmas pratimas

Pasilenkimas prie durų – atsiremkite į durų staktą ir ištiestomis rankomis lenkitės į priekį, kol išsitemps pečiai. Išlaikykite pozą 15-30 sek. Ir pakartokite dar porą kartų.

peties skausmas pratimas

Stūmimas – atsistokite tarpduryje, sulenkite ranką per alkūnę 90 laipsnių kampu, išorine plaštakos pusę priglauskite prie durų staktos, “stumkite” ranką į durų staktą 5 sekundes. Kiekvienai rankai pratimą atlikite 10 kartų, po 3 pakartojimus. Tą patį pratimą atlikite ir kita plaštakos puse.

peties skausmas pratimas

Peties skausmas turėtų sumažėti per 2 savaites, o visiškai išnykti per pora mėnesių. Net ir dingus skausmui, nenustokite mankštintis, kad jis nesugrįžtų ateityje.

Jei skausmas neišnyko per 2 savaites – apsilankykite pas mūsų kineziterapeutus, kurie atliks specialius testus, išsiaiškins skausmo priežastį ir parinks gydymą, bei pratimus skausmui mažinti. Registracija gydymui rasite čia arba paskambinę telefonu +37067304464.