Skauda nugarą apačioje: to priežastis gali būti netaisyklinga laikysena

skauda nugara apacioje ka daryti

Skauda nugarą apačioje: to priežastis gali būti netaisyklinga laikysena

Skauda nugarą apačioje? Tikrai ne jums vienam. Per visą gyvenimą, beveik 80% žmonių patiria apatinės nugaros dalies skausmą, kurį sukelia patempimai ir traumos, chroniškas artritas, osteoporozė ir netgi depresija, tačiau yra dar vienas apatinės nugaros dalies skausmo kaltininkas.

Netaisyklinga laikysena gali būti kaltininkė, jeigu skauda nugarą apačioje

Ačiū galime tarti sėsliam ir priklausomam nuo technologijų gyvenimo būdui, dėl jo nebestovime taip dažnai ir nesame tokie stiprūs. Didelę dalį gyvenimo praleidžiame pasilenkę prie kompiuterių ekranų ar sukritę į sofas žiūrint televizorių, spoksant į išmaniųjų telefonų ekranus ir kitus įrenginius.

Tokios netaisyklingos laikysenos rezultatas – skundžiamės, kad skaudą nugarą apačioje. Taip pat vargina  raumenų maudimas, skausmas ar sustingimas ir didelė apkrova apatinei nugaros daliai.

Netaisyklingos laikysenos sukelta žala yra auganti – ilgalaikiai padariniai atsilieps ne tik apatinei nugaros daliai, bet ir bendrai jūsų savijautai ir sveikatai. Gera žinia ta, kad yra be galo daug būdų atitaisyti blogos laikysenos padarinius. 

Atminkite, kad netaisyklinga laikysena – tai įprotis, todėl turėsite daug dirbti, kad perorientuotumėte savo kūną į taisyklingą laikyseną. Iš pradžių bus keista, bet jūsų kūnas jums padėkos.

Štai keli patarimai, jeigu skauda nugaros apačioje:

  • Dauguma žmonių praleidžia bent kelias valandas kasdien atrašinėjant į elektroninius laiškus ar žinutes išmaniuosiuose telefonuose. Kad ir kaip tai patogu, neigiama šios technologijos pusė yra ta, kad mūsų kaklas yra nenatūraliai palenktas – dažnai net iki 45 laipsnių kampo! Kuo labiau jūsų galva palinkusi pirmyn, tuo didesnį svorį jūsų kaklas turi atlaikyti. Taigi, pasistenkite į savo išmaniuosius įrenginius žiūrėti tiesiai – kad jūsų ausys, pečiai ir klubai būtų vienoje linijoje.
  • Taip pat nieko blogo nenutiks, jei bent dalį laiko, kurį praleidžiate su technologijomis, skirtumėte sportui.
  • Kai dirbate prie kompiuterio, pastatykite monitorių taip, kaip nereiktų pakreipti ar palenkti galvos žiūrint į jį. Pasistenkite sėdėti bet 50cm atstumu nuo ekrano, alkūnes prie jūsų šonų, o kojos pastatytos ant žemės. Tai padės jeigu skauda nugarą apačioje.
  • Dauguma ofisuose esančių kėdžių yra netinkamos jūsų nugarai. Įsitikinkite, kad jūsų kėdė jums tinka ir kad nugaros atrama yra tvirta.
  • Kai stovite, atminkite, kad nugara būtų tiesi, o pečiai atpalaiduoti, įtraukite presą ir vos sulenkite kelius.
  • Nesvarbu, ar sėdite, ar stovite, pasistenkite vienoje pozoje būti neilgiau kaip kelias minutes.
  • Miegokite tokioje pozoje, kokioje išlaikytumėte natūralius kūno linkius. 

Masažai gali padėti, jeigu skauda nugarą apačioje

Papildomos naudos taisyklingai laikysenai palaikyti ir apatinės nugaros dalies skausmui mažinti atneštų ir masažai. Mažai atpalaiduoja raumenis, nugali skausmą – tai padeda palaikyti aktyvesnį gyvenimo būdą.

Nedvejokite ir kreipkitės į mūsų specialistus, kurie padės jeigu skauda nugarą apačioje. Kineziterapeutai pritaikys jums individualią gydymo programą, kad jūsų laikysena pagerėtų.