Grupinės mankštos: kokia jų nauda mūsų sąnariams?

grupines mankstos kineziterapijos klinikoje

Grupinės mankštos: kokia jų nauda mūsų sąnariams?

Ar kada nors teko pagalvoti “ grupinės mankštos ne man “ ir atsisakyti sporto salės, nes bijojote susižaloti sąnarius? Tai dažna priežastis, dėl kurios žmonės vengia sportuoti, kilnoti svorius ar bėgioti. Tačiau tiesa yra kitokia – grupinės mankštos ir aktyvumas teigiamai veikia sąnarius.

Artritas – tai kremzlių, palengvinančių sąnario darbą, susidėvėjimas, kai kaulas pradeda trintis į kaulą. Artritas atsiranda ne dėl to, kad mankštinatės, tačiau dėl traumos ar nuolatinio žalojimo, kai ne tinkamai atliekate kokį judesį. Yra įrodyta, jog mankštos padeda atstatyti kremzles.

Mūsų sąnariai yra apsupti plonomis sausgyslėmis, jungiančiomis su kraujagyslėmis, vadinamomis sinovijos membranomis. Ši membrana gamina skystį, kuris sutepa mūsų sąnarius. Kremzlė naudingas medžiagas gauna ne iš kraujo, o iš šio skysčio. Mankštinantis greitėja kraujo apytaka, medžiagų paėmimas, tad ir membrana gali gaminti daugiau skysčio su naudingomis medžiagomis. 

Svarbu paminėti, jog didelio intensyvumo treniruotės (pvz. bėgiojimas) kaip tik padeda geriau sutepti kremzles, bei leidžia jos pasisavinti daugiau medžiagų.

Keliams, klubams ir kitiems sąnariams stabilumą ir tvirtumą suteikia raumenų bei raiščių tinklas, taigi, pratimai, stiprinantys raumenis ir raiščius sustiprins jūsų sąnarius, padarys juos atsparesnius sužeidimams.

Jėgos treniravimas svoriais gerina raumenų tonusą. Jei esate pradedantysis, dirbkite su savo kūno svoriu, vėliau pereikite prie treniruoklių, kol jausite, kad galite treniruotis su papildomais svoriais.

Visada verta pasikonsultuoti su kineziterapeutu, ypač jei esate patyrę traumą.

Mankštos sumažina sąnarių skausmą

Grupinės mankštos turi daug naudos – jos taip pat gali apsaugoti nuo sąnarių skausmo ar jį sumažinti. Stiprinant sąnarius, jūs pagerinsite savo laikyseną, jausitės lankstesnis bei laisvesnis.

Treniruojantis gerėja ir jūsų psichologinė būsena, jausitės laimingesnis, kitaip jausite ir vertinsite skausmą. Po treniruočių jausitės labiau motyvuotas, ir skausmas taps daug silpnesnis.

 

 Norite pradėti sportuoti? Prisijunkite prie mūsų grupinių mankštų, registraciją rasite čia.