Kaip taisyklingai sėdėti prie stalo dirbant biure ar ofise prie kompiuterio?

Kaip taisyklingai sėdėti prie stalo dirbant biure ar ofise prie kompiuterio?

Jei dirbate biure, greičiausiai daug laiko praleidžiate sėdėdami, todėl būtų pravartu žinoti, kaip taisyklingai sėdėti.

Jei visą darbo dieną esate prikaustytas kėdėje, jums reikia žinoti du dalykus:

1. Kaip į dienotvarkę įtraukti pertraukas ir judėjimą.
2. Kaip taisyklingai sėdėti, įsikurti darbo vietoje, kad išvengtumėte nugaros problemų.

Reguliarios pertraukėlės
Ar žinojote, jog sėdėjimas kenkia sveikatai? Naujausios studijos rodo, kad sėdėjimas gali sutrumpinti gyvenimo trukmę panašiai kaip ir rūkymo padariniai. Jei didžiąją dienos dalį sėdite, pasirūpinkite, kad jūsų pertraukos būtų aktyvios ir išmoktumėte taisyklingai sėdėti.

Per pietus eikite pasivaikščioti, pertraukos metu daugiau stovėkite. Galite peržvelgti kur yra jūsų spausdintuvas, kita informacija. Jei įmanoma, susigalvokite užduotis, kurios privers jus atsistoti. Tai palaipsniui taps įpročiu.

Kiti susiję patarimai:
• Nueikite prie kolegos, o ne siųskite elektroninį laišką.
• Nustatykite priminimą, kad kas valandą galetumėte atsikelti, pasirąžyti.
• Skambučio metu vaikščiokite.
• Aktyvūs susitikimai – diskusijų metu trumpam išeikite pasivaikščioti. Pakeliui galite pasiimti kavos.

Darbo vietos įkūrimas
Kadangi darbe praleidžiame daug laiko, labai svarbu joje tinkamai įsikurti.

Štai keletas patarimų:
1. Išmokite taisyklingai sėdėti kėdėje. Apvalioji dalis (juosmens atrama) turėtų būti pritaikyta mažąjai nugaros daliai. Taip pat turėtų būti pakėlimo ir nuleidimo funkcija. Kėdės turi įvairių mechanizmų, tad patikrinkite. Pakeiskite kėdės aukštį prieš keisdami atlošo kampą.

2. Kai sėdite prispausta nugara, neturėtumėte jausti, lyg kažkas jus stumtų į priekį. Tokiu atveju jūsų atlošas per stačias, todėl atloškite atgal. Galbūt norėsite atlošti daugiau, jei jaučiate skausmą apatinėje nugaros dalyje. Tik ne per toli, kad galva ir kaklas nebūtų per daug įtempti ir jaustumėte komfortą.

3. Pėdos turi būti patogiai pastatytos ant žemės arba pakojos.

4. Kai sėdite visu ūgiu prieš monitorių, jis turi būti žemiau arba akių lygyje su nedideliu žiūrėjimo kampu, kad ekrano apačia būtų arčiau jūsų, o ne viršuje. Atkreipkite dėmėsį, kad mažesni ekranai gali būti geresni nei dideli. Keli ekranai reikalauja geros pozicijos – jei dažniau naudojatės vienu, tegu šis tampa nuolatiniu ir prie jo įsitaisykite kaip galima patogiau, kad galėtumėte taisyklingai sėdėti.

5. Sulenkiamo stalo naudojimas suteikia laisvę keisti sėdėjimo pozas. Taip pat gali reguliuoti jo aukštį, užtikrinti didesnį komfortabilumą.

6. Normuokite laiką prie nešiojamųjų kompiuterių, planšečių ar mobiliųjų įrenginių, kuomet neturite galimybės įsikurti taip pat patogiai, kaip ir dirbant su stacionariu kompiuteriu.
Naudokite atskirą klaviatūrą ir pelytę ilgesniam naudojimo laikui ar atskirą monitorių, kurio ekrano poziciją būtų tokia kaip nurodyta ankstesnėje pastraipoje.

kaip taisyklingai sedeti