Plaukimo traumos – kaip jų išvengti?

Plaukimas yra tarp populiariausių veiklų. Daugiau nei vienas trečdalis visų atletų konkurencingai varžosi visus metus.

Elitiniai plaukikai per dieną gali nuplaukti daugiau nei 8km, o per tokias įtemptas treniruotes galima lengvai pažeisti sąnarius. Dažniausiai plaukimo traumos paveikia pečius, kelius, klubus, nugarą.

Plaukimo traumos – kas jas sukelia?

Dėl per didelio krūvio atsiranda nuovargis ir nesugebėjimas išlaikyti taisyklingą mostų techniką. Dažnai plaukikai demonstruoja neįtikėtiną lankstumą ar sąnarių palaidumą, kas yra normalu.

Lengvos ar mikro traumos gali sukelti pečių nestabilumą ir privesti prie pečių skausmo ar tendinito. Kitos pasikartojančios traumos – vidinės kelio ir klubų problemos, nuo plaukimo krūtine ir nugaros traumos dėl plaukimo delfino stiliumi, arba atsirandančios dėl treniruočių ant žemės.

Kokios dažniausiai pasitaikančios plaukimo traumos?

Plaukiko petys

Petys dažniausiai pažeidžiamas dėl plaukimo traumų ar per didelio krūvio. Pečio trauma gali būti ir raumenų sutrenkimas – spaudimas raumenyje, iš tos pečio mentės ar mentikaulio vietos, kuri dirba kai pakeliame ranką. Bicepso trendinitas (skausmingas uždegimas bicepso sausgyslėje) ir peties nestabilumas, dėl ko aplink peties sąnarį esanti struktūra nedirba taip, kaip reikia ir gali atsirasti dėl nuovargio ir silpnumo sukamuosiuose raumenyse ir raumenyse aplink peties mentę.

Apatinės kūno dalies traumos

Kelio traumos, kurios atsiranda dėl sausgyslių ar raisčių pažeidimų (plaukimo krūtine stiliaus plaukikų kelis) pasitaiko dažnai. Plaukikai, kurie plaukia naudodamiesi daugiau krūtine, taip pat gali patirti klubų skausmą dėl uždegimo klubų sausgyslėse. Nugaros problemos, įskaitant apatinio nugaros disko ir kitas problemas, jungties tarp stuburo ir dubens, vadinamasis spondilitas, gali padidėti dėl plaukimo delfino stiliumi, ypač profesionaliose varžybose.

Kaip plaukimo traumų išvengti ir jas gydyti?

Bendravimas tarp atletų, tėvų, trenerių ir profesionalių medikų yra būtinas, norint kad plaukimo traumos būtų išvengtos. Keli patarimai, kaip išvengti plaukimo traumų:

> Naudokite taisyklingą mostų techniką.

> Mažinkite pasikartojančius mostus, kurie sukelia riziką atsirasti traumoms dėl krūvio.

> Didinkite liemens jėgą ir atlikite ištvermę lavinančius pratimus prieš ir ankstyvojo sezono metu.

> Pagalvokite apie alternatyvią treniruočių techniką vietoje to, kad treniruotumėtės būdami traumuoti.

> Sutelkite dėmesį į reabilitaciją dėl sukamųjų raumenų ir mentikaulio stiprinimo, kad išvengtumėte galimų peties, dubens ir klubo traumų.

> Naudoktie stiprinimo pratimus klubams ir keliui.

> Bendraukite su profesionaliais kineziterapeutais ir treneriais jei esate susirūpinęs dėl traumos ar paprasčiausiai norite jos išvengti. Į sportą grįžkite tik patvirtinus sveikatos būklę.