Slidinėjimo traumos ir kaip jų išvengti

Dešimtys tūkstančių slidinėtojų ir snieglentininkų kiekvienais metais mėgaujasi žiemos sportu, tačiau vos keletas pasiruošia griežtiems fiziniams reikalavimams, kurių reikia šiam sportui.

Nors šis sportas gali būti vadinamas gan saugiu, netikėtos slidinėjimo traumos gali atsirasti dėl netinkamo pasiruošimo, įvairių oro sąlygų ar prasto jų įvertinimo.

Daugelio sporto traumų galima išvengti tinkamai pasiruošus fiziškai, dėvint patogią ir tinkamą aprangą.

Kodėl atsiranda slidinėjimo traumos?

Daugelis nelaimingų atsitikimų, kurie susiję su žiemos sportu, yra trauminio pobūdžio – dėl pavojingo reljefo, nelaimių keltuvose, kritimų ar susidūrimų. Neretai, nuovargis po ilgos dienos ant šlaitų ar prasti sprendimai gali įtakoti traumos atsiradimą.

Dažniausiai pasvarstymai dėl galimų traumų:

> Kiek laiko galite sportuoti be poilsio

> Sportavimas virš savo galimybių ribos

> Netinkama apranga

> Netinkamas prisitaikymas prie aukščio

> Dehidratacija/nuovargis

> Sportavimas už tako ar uždarytose vietovėse

> Praleisti įspėjamieji ženklai

slidinėjimo traumos ir jas patyręs sportininkas

Kokios slidinėjimo traumos yra dažniausios?

Gali būti pažeistos įvairios kūno dalys, įskaitant:

> Priekinių kryžminių raiščių traumas

> Pečių išnirimai ar lūžiai

> Pečių atsiskyrimas

> Apatinių galūnių lūžiai

> Uždaros galvos traumos

> Riešų, rankų ar nykščio traumos

Kaip gydyti šias  traumas?

Daug traumų yra smulkios ir gali būti gydomos pasitelkus poilsį, naudojant įtvarus, nesteroidinius vaistus nuo uždegimo. Taip pat reikėtų vengti traumos pasikartojimo. Tačiau kai kuriems lūžiams ir raiščio traumoms gali prireikti chirurgo pagalbos, o gydymo periodas gali trukti nuo  3 iki 6 mėnesių, net daugiau.

Kaip išvengti žiemos sporto traumų?

Tinkamas instruktažas ir apranga

Prieš atsiduriant ant šlaito, būtinas instruktažas, padėsiantis išvengti traumų. Instruktoriai gali apmokyti pradedančiuosius apie tinkamo apšilimo svarbą ir „atšalimą“, patogią ir tinkamą įrangą, saugaus slidinėjimo techniką.

Tai tinka ir snieglentininkams. Instruktoriai taip pat gali pasakyti, kada pradedantieji jau gali pereiti į sunkesnes trasas.

Tinkama įranga būtina saugumui. Prastas funkcionavimas ir netinkama įranga  – dažniausi traumos sukėlėjai.

Apkaustai, per laisvi ar per stipriai užveržti, kaip ir netinkamo dydžio įranga ar jos naudojimas netinkamose trasose, gali sukelti traumą. Tinkama įranga (pvz., šalmas) gali padėti išvengti tragiškų ir net mirtinų incidentų.

Trasose rekomenduojamos apsauginės riešų, alkūnių ir kelių priemonės. Pagal skaičiavimus, šių priemonių naudojimas galvos, kaklo ir veido traumų skaičių sumažino iki 43%.

Tėvų vaidmuo

Tėvai atlieka svarbų vaidmenį, mokydami savo vaikus apie saugų slidinėjimą ir slidinėjimą su snieglentėmis. Jie taip pat turėtų neleisti sportuoti trasose, kurios vaikams per sudėtingos, kartu skatinti profesionalų instruktažo pravedimą, nepamiršti daryti atsigėrimo pertraukėles. Tai pat svarbu šviesti vaikus apie tinkamą greitį ir galimas šių sportų rizikas.

Atsargumo priemonės

Daug traumų įvyksta papietavus ir kai jaučiamas nuovargis. Visą dieną gerkite vandenį ir sustokite pailsėti kas dvi valandas. Be to, besikeičiančios sniego ir ledo sąlygos gali ženkliai padidinti trasų sudėtingumą. Vadovaukitės ženklais ir įspėjimais, kad užtikrintumėte savo ir kitų saugumą.

Kaip sumažinti rizikas?

> Visada išlikite susikoncentravęs.

> Žmonės prieš jumis turi teisę rodyti kelią.

> Sustokite saugiose vietose.

> Vadovaukitės ženklais ir įspėjimais, venkite uždarytų trasų.

> Žinokite kaip tinkamai elgtis keltuvose.