Čiurnos trauma: patarimai kaip greičiau atsistatyti

Čiurnos trauma yra viena dažniausių, sudarančių 10-15% visų sporto traumų.

20-40% atvejų yra pasikartojantys ir tampa ilgalaikiais simptomais, bei turi didelę riziką pasikartoti.

Skaičiai baisūs, tačiau galėtų būti lengvai sumažinti iki minimumo. Štai penki geriausi patarimai, padėsiantys užtikrinti greičiausią atstatymą patyrus čiurnos traumą.

Vaikščiokite taisyklingai.
Svarbu vengti kreivo ir netaisiklingo vaikčiojimo. Šlubuoti galite, tačiau privalote užtikrinti, jog pėda ant žemės nusileis kaip įmanoma tiesiau.

Skubiai apsilankykite pas kineziterapeutą.
Ligoninėse dažnai girdžiu, jog pacientai laukia 2-3 ar net daugiau savaičių, kol situacija pagerės, tačiau galų gale vistiek atvyksta pas mus. Patikėkite, greičiausias ir pigiausias sprendimas – kuo greičiau susitikti su specalistu.

Atlikite gydomuosius pratimus.
Kineziterapeutas sudarys jums pratimų planą – nuo vos galėjimo vaikščioti iki tokio lygio, kai galėsite sportuoti ar norimai judėti. Jie paskiria tam tikrus pratimus, kurie jums bus naudingi, tad jų besilaikant galėsite greičiau ir lengviau reabilituotis.

Labai dažnai žmonės galvoja, jog praėjus skausmui, jie yra visiškai sveiki. Deja, kai patempiate čiurną, prarandate daug su pėdos koordinacija susijusių judesių, kuriuos siunčia smegenys, o jiems susigrąžinti reikia praktikos ir specialių pratimų.

Tai nėra kažkas, ką galite pajausti, tačiau išlieka labai svarbiu faktoriumi. Dažnai šis kriterijus yra praleidžiamas pro akis, todėl taip dažnai šios traumos atsinaujina. Mūsų smegenys pamiršta apie atstatomą čiurną, todėl prarandame anksčiau įvaldytą kontrolę.

Kai tik atsidursite prie reabilitacijos pabaigos, kineziterapeutas sudarys pratimus, kad galėtumėte atstatyti pėdų judesių koordinaciją, manevringumą ir galų gale pilnai išsigydyti čiurnos traumą.